Zadzwoń do nas: +48 12 346 58 00
Program ERP dla branży metalowej – SigmaMRP 2017-09-21T09:02:12+00:00

SigmaMRP

Program ERP dla branży metalowej

SigmaMRP to system do zarządzania produkcją, dedykowany dla branży metalowej, zintegrowany z SigmaNEST. Tak jak sama nazwa wskazuje to program z rodziny systemów MRP (ang. Material Resource Planning), a więc system do planowania zapotrzebowania materiałowego, który może ułatwić pracę oraz wszelką tworzoną dokumentację. Cały system ma strukturę modułową, dzięki czemu możemy go w pełni skonfigurować, dostosowując jego funkcjonalność do własnych potrzeb. Nasz program ERP dla branży metalowej posiada szereg funkcji, które zaprezentowaliśmy poniżej.

Poznaj moduły SigmaMRP

CRM

SigmaMRP: Program ERP dla branży metalowej

Kompletna baza firm i kontaktów pozwoli Ci na gromadzenie wszystkich szczegółowych informacji na temat Twoich klientów, dostawców czy partnerów – wszystko to, w infrastrukturze obejmującej całe przedsiębiorstwo! SigmaMRP gromadzi wszystkie detaliczne informacje w scentralizowanej bazie danych, co zapobiega konieczności ponownego ich wprowadzania w sytuacji przygotowywania wycen, wystawiania faktur czy po prostu – kontaktowania się z klientami. Dzięki SigmaMRP będziesz w stanie przechować każdą pojedynczą interakcję w jednej uniwersalnej bazie danych! Zintegrujesz swój kalendarz, połączenia telefoniczne, wiadomości e-mail czy jakiekolwiek inne pliki elektroniczne – i już nigdy więcej nie stracisz żadnej informacji! Wszelkie zakupy, kosztorysy czy zamówienia będą widoczne na pierwszy rzut oka!

MODUŁ KONTAKTÓW – FUNKCJE:

  • Klasyfikowanie kontaktów według kryterium: perspektywa, klienci, dostawcy

  • Łatwe eksportowanie kontaktów dla wysyłek e-mail lub masowego mailingu

  • Bardziej efektywne zarządzanie możliwościami sprzedaży

  • Łatwe w użyciu zindywidualizowane pola niestandardowe

  • Łatwe i szybkie gromadzenie informacji ważnych dla Twojego biznesu

  • Przechowywanie wszystkich kontaktów w scentralizowanej bazie

  • Zapisywanie nieograniczonej liczby kontaktów, przypisywanych do danej firmy

  • Szybkie przeszukiwanie kontaktów po dowolnym polu

  • Intuicyjna nawigacja za pomocą paska narzędzi

  • Eksportowanie kontaktów dla potrzeby mailingu reklamowego

  • Importowanie do SigmaMRP Twoich “starych” danych

  • Podgląd historii kontaktów, zaplanowanych zadań lub dokumentów z poziomu każdego zapisu

Marketing i analizy

SigmaMRP: Program ERP dla branży metalowej

Moduł Marketingu pomoże pozyskać Ci nowych klientów, zarządzać Działem Marketingu i domykać sprawy nowych zleceń. SigmaMRP umożliwi Ci budowę wieloetapowej kampanii marketingowej, dostarczy Ci kompletnych analiz, przedstawiających efektywność każdej z kampanii – jednocześnie dostarczając marketingowych analiz rentowności. Każdy kosztorys czy dane stanowisko pracy może zostać powiązane z konkretną kampanią marketingową – dzięki temu, będziesz śledził nie tylko odzew na Twoje działania marketingowe, ale również określone działania czy pracowników, którzy zostali do nich przypisani. Każda kampania może składać się z wielu etapów; może być również połączona z tzw. korespondencją seryjną (np. masowe wysyłki wiadomości elektronicznych). Moduł Marketingu to narzędzie łatwe w użyciu i zarządzaniu! Sprawdź sam!

MODUŁ MARKETINGU – FUNKCJE:

  • Tworzenie i zarządzanie wieloetapowymi kampaniami marketingowymi

  • Możliwość wyszukiwania i targetowania kontaktów w obrębie bazy danych, w celu budowania list strategicznych kontaktów docelowych

  • Tworzenie szablonów dokumentów dla potrzeb działań tzw. masowego marketingu (np. wysyłanie informacji o specjalnych ofertach), za pomocą Microsoft Word™

  • Eksportowanie list kontaktów dla potrzeb zewnętrznych działań marketingowych (np. przy współpracy z systemami do e-mail marketingu)

  • Analiza rentowności poprzez monitorowanie zapytań, kosztorysów

  • Analiza danych historycznych z już przeprowadzonych kampanii marketingowych

Współdzielony kalendarz

SigmaMRP: Program ERP dla branży metalowej

SigmaMRP posiada wszechstronny i wieloużytnikowy kalendarz, wbudowany w system oraz zintegrowany z bazą danych. SigmaMRP to jeden podgląd na działania wszystkich pracowników w przedsiębiorstwie! Łączy wszystkie kontakty, oferty cenowe, stanowiska pracy czy zamówienia zakupu, pozwalając na lepsze zarządzanie zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną komunikacją. Pamiętaj, że sprawne utrzymywanie komunikacji handlowej stanowi fundament dobrego CRM (ang. Customer Relationship Management, ‘Zarządzanie relacjami z Klientem’). Ponadto, każdy w przedsiębiorstwie będzie „na bieżąco” z wszelkimi informacjami, nowościami. Działania takie jak: telefony lub wizyty handlowe, notatki dotyczące klienta lub dostawcy, spotkania czy zaplanowane aktywności typu to-do (ang. ‘do zrobienia’) są zgromadzone wszystkie razem. Mogą się pojawiać na Twoim ekranie w postaci przypomnienia, jako pop-up.

MODUŁ KALENDARZA – FUNKCJE:

  • Zarządzanie własnym kalendarzem, przy użyciu bogatego wachlarza narzędzi

  • Przypisywanie zadań do poszczególnych stanowisk, kosztorysów czy „produkcji w toku”

  • Pozyskanie kompletnego dziennika nadzoru: “kto, co, komu, kiedy i gdzie?”

  • Możliwość ustawienia automatycznych przypomnień, dzięki którym nigdy nie przegapisz ważnego klienta

  • Podgląd harmonogramu według: dni, tygodni, miesięcy lub indywidualnego widoku

  • Moduł Kalendarza umożliwia również podgląd wszystkich zadań i spotkań w obrębie przedsiębiorstwa

  • Dzięki przypomnieniom w postaci pop-up nigdy nie przegapisz żadnego ważnego terminu

  • Funkcjonalność filtrowania pozwoli Ci na aktywny podgląd, tylko tych zadań, które pozostały do zrealizowania

  • Utrzymanie kompletnej historii dotyczącej klientów, niezależnie od zajmowanego stanowiska – dzięki temu będziesz w stanie zbudować kompletny obraz interakcji z Twoim klientem!

Gospodarowanie zapasami

SigmaMRP: Program ERP dla branży metalowej

Wszechstronne zarządzanie produktami pozwala na stworzenie produktowej bazy danych, obejmującej całe przedsiębiorstwo oraz zawierającej bardzo elastyczne i łatwe do skonfigurowania kalkulacje i wyceny. Wystarczy, że raz ustalisz reguły rządzące ustalaniem ceny danego produktu! Dzięki temu, każdy w obrębie firmy, nawet nie posiadając specjalistycznej wiedzy, będzie w stanie prawidłowo oszacować koszty produktowe. Bez wątpienia, produkty zajmują centralne miejsce w procesach kwotowania i szacowania kosztów. Jeśli Twoja firma nie posługuje się kategorią „Produkty” – nie martw się! – po prostu zamawiaj produkty w ilości, w jakiej potrzebujesz, a unikniesz konieczności budowania ich bazy.

MODUŁ CZĘŚCI – FUNKCJE:

  • Baza arkuszy dzielona z oprogramowaniem SigmaNEST

  • Efektywne grupowanie produktów – zorganizuj swoje stany magazynowe dokładnie w taki sposób, jaki potrzebujesz!

  • Zaprojektowany by obsługiwać Arkusze

  • Efektywne zarządzanie zapasami, by utrzymać poziom ekonomicznego minimum

  • Zaznaczanie zakupionych towarów jako odebrane

  • Pozwala Ci umieszczać dobra (towary, produkty) przy określonych zadaniach

  • Dostarcza kompletną historię wszelkich zmian związanych z magazynem

  • Elastyczne i łatwe do skonfigurowania: kalkulacje i wyceny

Zestawienie materiałowe

SigmaMRP: Program ERP dla branży metalowej

Moduł Części to kompletny, ale prosty w użyciu konfigurator produktów. Każdy rodzaj części może zostać dowolnie skonfigurowany. Podobny mechanizm działa w przypadku kalkulacji, wycen, harmonogramu pracy czy nawet zmiany zapotrzebowania na magazynie. Ten moduł to o wiele więcej niż zestawienie materiałowe. Został zaprojektowany od podstaw, aby być zdolnym do zbudowania nawet najbardziej złożonych części. Dodając kolejne pozycje do tworzonej oferty cenowej, użytkownicy mogą w łatwy sposób uzupełnić dodatkowe informacje takie jak: rodzaj materiału, rodzaj wykończenia, finalne wymiary, wszystkie zakresy cenowe, koszty czy zapotrzebowanie na materiał. Wszystko to, pozwoli Ci na oszacowanie kosztów nawet bardzo złożonych części w ciągu zaledwie kilku sekund.

MODUŁ CZĘŚCI – FUNKCJE:

  • Dodawanie szeregu części, pojedynczych sztuk lub pozycji w magazynie

  • Tworzenie dowolnej liczby harmonogramów pracy, kart technologicznych (obiegowych) i operacji

  • W pełni zautomatyzowane tworzenie kalkulacji i ofert cenowych

  • Zmiana zapotrzebowania magazynowego na materiał pozwoli Ci na zarządzanie tą samą częścią, wytworzoną z różnych materiałów

  • Używanie marży do tworzenia kalkulacji cen sprzedaży

  • Utrzymywanie spójnych cenników, kosztów dostawców, upustów ilościowych i konsekwentne zarządzaniem zapasami

  • Testowe kalkulacje złożeń, pozwalające na analizę cen metodą ‘co jeśli’

  • Kompletny silnik pozwalający na przeprowadzenie skomplikowanych kalkulacji

Współdzielony kalendarz

SigmaMRP: Program ERP dla branży metalowej

SigmaMRP posiada wszechstronny i wieloużytnikowy kalendarz, wbudowany w system oraz zintegrowany z bazą danych. SigmaMRP to jeden podgląd na działania wszystkich pracowników w przedsiębiorstwie! Łączy wszystkie kontakty, oferty cenowe, stanowiska pracy czy zamówienia zakupu, pozwalając na lepsze zarządzanie zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną komunikacją. Pamiętaj, że sprawne utrzymywanie komunikacji handlowej stanowi fundament dobrego CRM (ang. Customer Relationship Management, ‘Zarządzanie relacjami z Klientem’). Ponadto, każdy w przedsiębiorstwie będzie „na bieżąco” z wszelkimi informacjami, nowościami. Działania takie jak: telefony lub wizyty handlowe, notatki dotyczące klienta lub dostawcy, spotkania czy zaplanowane aktywności typu to-do (ang. ‘do zrobienia’) są zgromadzone wszystkie razem. Mogą się pojawiać na Twoim ekranie w postaci przypomnienia, jako pop-up.

MODUŁ KALENDARZA – FUNKCJE:

  • Zarządzanie własnym kalendarzem, przy użyciu bogatego wachlarza narzędzi

  • Przypisywanie zadań do poszczególnych stanowisk, kosztorysów czy „produkcji w toku”

  • Pozyskanie kompletnego dziennika nadzoru: “kto, co, komu, kiedy i gdzie?”

  • Możliwość ustawienia automatycznych przypomnień, dzięki którym nigdy nie przegapisz ważnego klienta

  • Podgląd harmonogramu według: dni, tygodni, miesięcy lub indywidualnego widoku

  • Moduł Kalendarza umożliwia również podgląd wszystkich zadań i spotkań w obrębie przedsiębiorstwa

  • Dzięki przypomnieniom w postaci pop-up nigdy nie przegapisz żadnego ważnego terminu

  • Funkcjonalność filtrowania pozwoli Ci na aktywny podgląd, tylko tych zadań, które pozostały do zrealizowania

  • Utrzymanie kompletnej historii dotyczącej klientów, niezależnie od zajmowanego stanowiska – dzięki temu będziesz w stanie zbudować kompletny obraz interakcji z Twoim klientem!

Oferty i fakturowanie

SigmaMRP: Program ERP dla branży metalowej

Moduł Zadań pomoże Ci na bieżąco śledzić oferty cenowe, zamówienia, dostawy I fakturowanie. Zadania to najważniejsza część tego oprogramowania. Pozwolą Ci śledzić wszystkie działania dotyczące zleceń dla Twoich klientów – od momentu wyceny, przez produkcję i dostawę aż po fakturowanie. Moduł Zadań daje Ci jedno centralne miejsce, w którym zgromadzone są wszystkie zapytania, zadania do wykonania czy historia zamówień. Ponadto zadania mogą być w pełni śledzone – na całej linii procesu produkcyjnego, pozwalając Ci na monitorowanie statusu dowolnego zamówienia. Zadania śledzą również wszelkie koszty, ceny sprzedaży oraz ich marże, dając Ci pełen obraz rentowności danego zlecenia.

MODUŁ ZADAŃ – FUNKCJE:

  • Użycie unikalnych numerów ofert / zleceń z pełną kontrolą zmian

  • Możliwość ustawienia adresów dostaw i faktur, innych od adresów ofert

  • Tworzenie dokładnych wycen bezpośrednio z produktów i złożeń

  • Śledzenie zleceń z wykorzystaniem technologii kodów kreskowych

  • Przydzielanie zapasów do zleceń

  • Tworzenie profesjonalnej, spójnej dokumentacji i wewnętrznych harmonogramów pracy

  • Możliwość bezpośredniego przesyłania dokumentów, jako e-mail lub fax, bez potrzeby ich drukowania, dzięki wbudowanej aplikacji, zapisującej pliki PDF

  • Raportowanie dotyczące zarządzania rentownością

  • Tworzenie ofert dla nawet najbardziej złożonych części, w ciągu kilku sekund

  • Interfejs kreatora wycen, dostosowanego do branży przemysłu wytwórczego

Zlecenie zakupu

SigamaMRP: Program ERP dla branży metalowej

Moduł Zakupów umożliwia sporządzanie zamówień zakupu dla produktów, usług lub usług podwykonawstwa, funkcjonujących w obrębie Twojego przedsiębiorstwa. Zamówienia zakupu mogą być połączone ze zleceniami, mogą być gromadzone celem zakupu towarów do magazynu lub celem użytku wewnętrznego w ramach Twojego przedsiębiorstwa. Kompletna historia transakcji pokazuje poszczególne zakupy, dokonane dla danego elementu. Pozwoli Ci sprawdzić kto był dostawcą, kto księgował dostawę, a nawet dla którego zlecenia był użyty dany element. MRP pozwala na pełne lub półautomatyczne zakupy, co umożliwia, aby zamówienia zakupu były przygotowywane w zależności od zapotrzebowania.

MODUŁ ZAKUPÓW – FUNKCJE:

  • Sporządzanie zamówień zakupu dla: pozycji z magazynu i spoza magazynu, usług lub usług podwykonawców

  • Przydzielanie zamówień zakupu do zleceń, dla pełnej historii zleceń

  • Śledzenie dat zamówień i terminów dostaw

  • Księgowanie zamówień zakupu w magazynie

  • Inteligentne zakupy umożliwiają zautomatyzowanie zakupów „na żądanie” (MRP)

  • Automatyczne przypisywanie zadań typu follow-up, w celu bieżącej kontroli nad zmianą statusów zleceń lub zamówień zakupu

  • Zarządzanie dostawami częściowymi i fakturami zakupu

  • Łączenie dokumentów, np. oferty dostawców z zamówieniami zakupu

  • Pełna historia dostaw, oraz archiwum zamówień zakupu z opcją przeszukiwania

Planowanie produkcji

SigmaMRP: Program ERP dla branży metalowej

Moduł Planowania pozwala Ci na szybkie zorientowanie się, które zlecenia są zaplanowane w harmonogramie. Możliwość sprawnego zarządzania zleceniami ‘w toku’ w Twoim zakładzie produkcyjnym, dzięki systemowi zarządzania, wykorzystującemu technologię kodów kreskowych. Śledzenie może odbywać się na poziomie zlecenia, części lub harmonogramu pracy, co pozwala Ci na zarządzanie na poziomie szczegółowości, odpowiednim dla Twojej firmy. Wykresy Gantta, wyposażone w funkcjonalność drag & drop (‘przeciągnij i upuść’) umożliwiają wizualne zmiany zleceń i operacji, co pozwala Ci być elastycznym w odpowiedzi na zmieniające się wymagania i potrzeby klientów.

MODUŁ PLANOWANIA- FUNKCJE:

  • Natychmiastowy widok tego, które zadania są planowane, nieplanowane lub ‚w toku’

  • System wizualizacji świetlnej prezentuje poszczególne etapy realizacji

  • Wykresy Gantta prezentują wszystkie operacje związane z danym zleceniem

  • Funkcjonalność zmiany planowania za pomocą opcji ‚przeciągnij i upuść’

  • Zmień ramy czasowe – wybierając mniej lub bardziej szczegółowy widok harmonogramu Twojej hali produkcyjnej

  • Kompletny system śledzenia pracy, funkcjonujący dzięki zastosowaniu technologii kodów kreskowych

  • Aktualizowanie zleceń w czasie rzeczywistym, aby personel administracyjny mógł zobaczyć stan danego zlecenie od momentu zamówienia (ekran zlecenia)

  • Przejrzyste czasy zamówień: rzeczywiste vs. szacowane czasy dla Twoich harmonogramów pracy, które pozwalają na stałe monitorowanie wyników względem cen, zawartych w ofertach

  • Pełna historia dostaw, oraz archiwum zamówień zakupu z opcją przeszukiwania

Księgowanie

SigmaMRP: Program ERP dla branży metalowej

Możesz wybrać dokładnie te transakcje, które chcesz wyeksportować do systemu księgowego – zarówno transakcje sprzedaży, jak i transakcje zakupu. Raz wyeksportowane, transakcje mogą być oznaczone, jako ‚wyeksportowane’ i uzgodnione w systemie księgowym. Program zawiera szereg formatów przekazywania danych do systemu księgowego, w tym m.in. Sage 50, z opcją dodawania nowych systemów wyjść przez cały czas. Istnieje możliwość zapewnienia zindywidualizowanych opcji eksportu, które umożliwią eksport transakcji finansowych do praktycznie każdego wirtualnego systemu otwartego.

CO ZNAJDZIESZ W MODULE RAPORTÓW:

Kreator raportów pozwala na tworzenie różnego rodzaju sprawozdań, na podstawie danych zgromadzonych w bazie danych – mogą przy tym zawierać zdjęcia i wykresy. Kreator raportów jest elastycznym i wydajnym narzędziem, które pozwoli Ci zbadać prawie każdą część systemu. Szablony standardowych dokumentów dostarczanych z produktem, w odniesieniu do zakupów, wystawiania faktur czy dostaw. Szablony te można skonfigurować do indywidualnych potrzeb Twojej firmy lub stworzyć je od podstaw. Wszystkie raporty, bez wyjątku mogą być wyeksportowane do Excel’a, wiadomości e-mail lub pliku .PDF, bezpośrednio z poziomu systemu.

Integracje

Integracja magazynu

Integracja magazynów, które istnieją w obu programach (dzięki temu mogą działać autonomicznie), obejmuje arkusze blach, które dotyczą maszyn, obsługiwanych przez program SigmaNEST. Współpraca polega na tym, że wszystkie arkusze oznaczone jako te przeznaczone do cięcia w SigmaNEST, po zamówieniu i przyjęciu ich na magazyn w programie SigmaMRP, lądują także w magazynie programu SigmaNEST. Informacja zwrotna, która jest wysyłana od programu SigmaNEST do programu SigmaMRP polega na:

  • pochłanianiu odpowiedniej partii materiału, jeżeli dany arkusz został zużyty w całości,

  • tworzeniu odpadów, jeżeli zostaną one zdefiniowane przy generowaniu ścieżki.

Dzięki temu mamy pełną informację o rzeczywistym stanie magazynu w obu systemach, oraz
o kształtach odciętych odpadów, a wszystko to dzieje się w sposób automatyczny!

Integracja wyrobów

Wszystkie kształty, które są wycinane są w programie SigmaNEST noszą nazwę części. Jednak jak wiadomo, w pełnej produkcji jest to przeważnie jedynie półfabrykat, który dopiero po dalszych procesach technologicznych jest gotowym wyrobem, wysyłanym do klienta. Taką opcję posiada program SigmaMRP, dzięki któremu w prosty sposób możemy zdefiniować oraz wycenić nawet najbardziej skomplikowane złożenie. Integracja w tym wypadku, pozwala na import półfabrykatu, stworzonego w programie SigmaNEST, wraz z jego parametrami, do programu SigmaMRP, oraz rozbudowanie go o inne elementy i operacje.

Dzięki temu w sposób automatyczny możemy zaimportować między innymi informację o dokładnym czasie cięcia oraz koszcie, jaki jest konieczny do wycięcia określonego kształtu.

Integracja zamówień i zleceń produkcyjnych

Program MRP, umożliwia także zestawienie naszych wyrobów, aby je wycenić. Dzięki tej funkcjonalności możemy w prosty sposób prognozować różne kosztorysy danego zapytania, co pozwala na porównywanie jego rentowności oraz prognozowanie naszego zysku. Jeżeli dana wycena zmieni status na zlecenie produkcyjne, w tym momencie wszystkie półfabrykaty, które muszą zostać wykonane na maszynach obsługiwanych przez program SigmaNEST, zostają przeniesione do nowo utworzonego zlecenia w programie, dzięki czemu osoba rozkładająca elementy, ma informację o pracy jaką musi wykonać i wysłać na maszynę.

Możliwości oprogramowania obejmują o wiele więcej. Dzięki ich połączeniu możemy przykładowo bazować, na systemach do projektowania detali (synchronizacja SigmaNEST z programami 3D np. SolidWorks). Istnieje także możliwość integracji SigmaMRP z programem księgowym (przykładowo SAGE lub QuickBooks).